perjantai 27. helmikuuta 2015

Uusimmat aarteet

Tammikuu

Tammikuussa kävin Suomalaisen kirja-alessa Lappeenrannassa. Valikoimaa oli runsaasti, mutta onnistuin kuitenkin hillitsemään itseäni sen verran, että mukaan tarttui vain viisi parasta ostosta. Näistä kirjoista en saanut tähän hätään kuvaa, koska ne ovat Imatralla ja minä olen Joensuussa.

1. Marina - Carlos Ruiz Zafón
2. Paljaat luut - Patricia Cornwell
3. Paljastettu rakastaja - J.R.Ward
4. Käen kutsu - Robert Galbraith
5. Kylmäveristen klubi - Charlaine Harris

Kaksi ensimmäistä kuuluvat kahden lempikirjailijani tuotantoon. Carlos Ruiz Zafónia ei voi ylistää tarpeeksi. Pitäisi lukea hänen teoksensa uudestaan, jotta voisin blogata niistä. Ja Cornwell on rikoskirjallisuuden kuningatar. Jos haluaa lukea laadukkaita ja monipuolisia rikostarinoita, kannattaa tutustua Cornwelliin.

Wardin sarjaa ryhdyin keräämään itselleni reilu vuosi sitten, ja kun neljäs osa sattui eteen niin reilulla alennuksella, en voinut vastustaa. Jos suinkin ehdin, luen sarjan ensimmäisen osan kevään aikana. Se katsoo minua sen näköisenä, että haluaa tulla luetuksi. Käen kutsun ostin, koska J.K.Rowling. Silloin tällöin mietin, miten kirjaan suhtauduttaisiin, jos Galbraithin uskottaisiin olevan oikea ihminen. Kylmäveristen klubia olin etsinyt iät ja ajat kirjakaupoista ja todennut joka kerta painoksen loppuneen. Vaikka Harrisin sarja ei kaikkein paras olekaan, olen kiinnostunut lukemaan sen kokonaan ja hankkimaan kirjat itselleni. Neljäs osa on jo hyllyssä, minkä takia kolmannen osan jahtaaminen alkoi käydä turhauttavaksi. Onneksi vaiva lopulta palkittiin!


Helmikuu




Helmikuussa oli kaksi teemaa: sarjojen täydentäminen ja kehuttujen sarjojen ensimmäisten osien hankkiminen. Löysin sattumalta boksin, jossa oli loput Vampire Academy -sarjan kirjat. Ihana Adlibris <3 Samaan tilaukseen valitsin hartaan pohtimisen jälkeen Cinderin ja Legendin, joista olen kuullut pelkkää hyvää ja jotka ovat kiinnostaneet minua jo todella pitkään. Tekisi mieli lukea molemmat nyt heti, mutta aion pysyä suunnitelmissani ja lukea ensin muutaman kirjan, jotka ovat odottaneet hyllyssä pidempään.

Onni potkaisi seuraavan kerran, kun löysin vihdoinkin oikean kokoisen painoksen The Mortal Instruments -sarjan päätösosasta. Arvostan kirjoja myös esteettisinä esineinä, minkä vuoksi pyrin aina hankkimaan koko sarjan samankokoisena. Samankokoisia kirjoja on myös huomattavasti helpompaa asetella hyllyyn. Ostin samalla myös sarjan viidennen osan, mikä tarkoittaa, että sain helmikuussa kaksi sarjaa kokonaiseksi. Onnellinen kirjojen keräilijä hymyilee ansiosta vielä monta viikkoa!


Lopuksi vielä kaksi kirjaa, jotka päätyivät hyllyyni yliopiston järjestämässä tapahtumassa. Yksi ainejärjestö laittoi humanistien rakennuksen käytävälle pöydän, jolle sai tuoda kirjoja, joita en ei enää tarvitse ja napata lähtiessään mukaansa, mitä haluaa. Vein sinne kaksi kirjaa ja toin takaisin kaksi uutta, jotka komeilevat tuossa viimeisessä kuvassa. 


Tuon Harrisin teoksen nähdessäni ajattelin, että ihan kuin joku olisi arvannut minun haluavan sen. En kyllä osaa äkkiseltään sanoa, monesko osa tuo on, mutta ei se mitään. Tuota Verdonia puolestaan muistan joskus vilkuilleeni jossain. Varmaan kirjastossa. Vaikuttaa mielenkiintoiselta ja lukemisen arvoiselta jännäriltä.

Tässä vuoden hankintani tähän mennessä. Hienosti ja suhteellisen maltillisesti on alkanut tämä kirjan vuosi. Toivon pääseväni ainakin Cinderin ja Legendin pariin kahden tai kolmen kuukauden sisällä.

Mitä kirjoja te aiotte hankkia lähitulevaisuudessa?

4 kommenttia:

  1. Cinder ja Legend! Niin hyviä kirjoja molemmat! Odotan mielenkiinnolla lukukokemuksisi niistä :D Adlibris on minun henkireikäni ja olen valehtelematta 3/4 kirjoistani sieltä tilaillut <3

    Olen joskus miettinyt tuota Harrisin sarjan lukemista, sillä tv-sarja on kyllä ollut hyvä ja haluaisin nähdä, kuinka paljon erilainen kirjasarja onkaan. En ole kuitenkaan vielä niihin päässyt, koska olen myös kuullut kommenttia niiden olevan todella rasittavaa ihmissuhdensoppaa, mikä ei taaskaan ole sitä minun suosikkia. Voisin kokeeksi ensimmäisen osan lukea ja katsoa sitten, jaksaako edetä jatkoihin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Adlibris on kyllä niin hyvä kauppa. Melkein itkettää ilosta, kun ajattelee kuinka vähällä rahalla nuokin kirjat sieltä sain <3

      Tv-sarjaa ja kirjoja on kyllä hauska vertailla keskenään tässä tapauksessa. Olen lukenut kirjoista kaksi, enkä kovasti hurmaantunut mutta en inhonnutkaan. Tv-sarjasta tykkään todella paljon ja reilusti enemmän.

      Poista
  2. Hienoja löytöjä! Odotan innolla mitä tykkäät Cinderistä, minusta se on loistava kirja. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin minäkin, niin paljon olen hyvää kuullut ;)

      Poista