perjantai 27. maaliskuuta 2020

Camp NaNoWriMo 1/2020: Mitä työstän?

Mitä kirjoitan: Romaania, jota aloin aktiivisesti työstää uudelleen kolme vuotta sitten ollessani vielä Australiassa. Instagramissa olen puhunut tästä projektista jonkin verran, joten jos seuraat minua siellä, juttu saattaa olla tuttu.

Missä vaiheessa olen tällä hetkellä?

Olen muutaman viikon ajan korjannut kirjan juonta todella hyvin tuloksin. Juoni on tiivistynyt ja monet tapahtumat ovat nyt loogisemmassa järjestyksessä. Olen myös todennäköisesti vihdoinkin ratkaissut kohdan, johon jäin jumiin noin vuosi sitten.

Sanoja käsikirjoituksessa: 55 550

Tällä hetkellä en osaa sanoa tarkasti, kuinka paljon kirjasta on kirjoittamatta, mutta sen tiedän, että työtä on paljon. Teen uuden arvion, kun olen saanut juonisuunnitelmaa vielä hiukan pidemmälle. Sitten muuta infoa!

Genre: trilleri + scifi

Sarja vai standalone: Sarjan ensimmäinen osa

Kenelle: kaikenlaisen rikoskirjallisuuden kuluttajille, jännityksestä ja mysteereistä pitäville, pitkien kirjojen ja kirjasarjojen ystäville, teknologiasta ja tieteestä kiinnostuneille

Minkä ikäisille: 16+

Muuta huomionarvoista:


  • Kirjan päähenkilö on nuori, mutta sisältö synkempää kuin nuortenkirjallisuudessa yleensä
  • Tarina ei kysy "Kuka?" vaan "Mitä?" ja "Miksi?"
  • Mukana on FBI-agentteja ja murhia, mutta juoni ei keskity ainoastaan niiden tutkimiseen
  • Tarinassa on sekä trillereistä tuttuja aineksia (murhat, tutkijahahmot, mysteerielementit, juonenkäänteet, pahikset) että spekulatiivisen fiktion piirteitä (pituus, maailmanrakennus, jatko-osiin ulottuvat juonikaaret, syvät henkilökaaret, vaarallinen teknologia, korkeat panokset)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti